سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پاسخ و سند
یکرزمنده
پنج شنبه 87 بهمن 17
ساعت 11:11 عصر
| نظر

سلام.ه.ح.م.ف/ا.ق.ق.غ.م.ب.م است
پاسخیست به نظر یکی از نظردهندگان محترم در خصوص حدیث نقل به مضمون از رسول مهربانی در پست امید
ضمن عرض ادب محضر شما و حقیقتا بسیار تشکر بابت این نظر و ادب انتقاد که سئوال ذهنی را به عنوان سئوال و خصوصی فرستادید.
بنده هم به حسب ادب و آنچه در روایت من باب درود و افزون و دقیق مطلبی را تقدیم می کنم.
اگر چه حساسیت شما مبنی بر نقل حدیث بسیار عالی است ، اما بعد؛


ا- اگه مشاهده کرده باشید با اینکه طبق دلایل زیر از صحت حدیث اطمینان دارم نوشتیدم که : رسول مهربانی گفته باشند  در اغلب نقل حدیث اینگونه مینویسم .

2-طبق اسناد زیر که شخصا بررسی کردم :
ترجمه دلائل الصدق، مقدمه، ص: 16
ترجمه دلائل الصدق، مقدمه، ص: 18
این حدیث را آوردم نقل به مضمون و با احتمال نقل
چرا که در ترجمه کتاب شریف الغدیر   هم از احادیثی که به قومیت و فرقه انتساب یابد نهی شده، (من خودم هم معمولا نمیگم سلمان فارسی  - میگم سلمان محمدی چون شانیت منااهل البیت از انتساب به مردم فارس و ایرانی بودن قیاس نورکرم شبتاب و ماه شب 14است ) پس احتمالا بخاطر این بود که (احتملا آن نوع خاصیت ناسیونالستی را در اعراب کم فرمایند یا  بخاطر جد و جهد ایرانیان بوده و قطعا   الله اعلم)

3- ضمن اینکه با توجه به اهمیت علم در دین مبین و توضیحات مستند زیر از کتب مذکور، تناقضی بین لفظ (حتی) در این حدیث نمیبینم، چرا که آنچه انسان مومن را در کسب فضائل و شواهد و مثالها و معجزات و خلایق و بشارات و هیبت ها و خصلت ها و شئون و وجود و حرکت و ... وامیدارد آیاد بدون داشتم علم میسور است؟

نقص جان مومن فاقد علم، همان نقص ماشین فاقد کارت سوخت بوود! که اگر چه عزم قندهار کند اما فی الواقع تا شوش! هم نتواند طی طریق کند، بلکه تا کبابی  میدان شهدا! یه سیخ کوبیده هم نتواند زدن! پس علم همان نردبانی است که چون عالم متخلق به انوار الهیه بدان دست یابد-نور نوشیده (و الله نورالسماوات والارض از کانال فاطمه الزهرا و انوار مقدس ایشان و پدر و همسر و اوالاد عظیم القدرشان است)-، شود امید ملت امید امام و امت و خار چشم شیطان و جنودش!

4- ببخشید طولید!

5- ا2آ + 5صوات فقط برای فرج

_________________________________________________________________

ادامه مطلب و اسناد:

«اگر علم در ثریا باشد مردانى از ایران، آن را به چنگ آورند.»

·         «اگر دین در ثریا باشد، ایرانیان بدان دست یابند.»

·         «اگر ایمان در ثریا باشد، مردم ایران، آن را به چنگ آورند.»

من معتقدم که تمام این الفاظ را رسول خدا (ص) فرموده است. زیرا در واقع، بین معانى آن هیچ تفاوتى وجود ندارد؛ به دین حق نمى‏توان راه یافت مگر به کمک ابزارهاى علم و معرفت صحیح، و به ایمان خالى از هر گونه شائبه‏اى نمى‏توان رسید مگر از راه علم و معرفت الهى که از منابع اصلى دین گرفته شده باشد.

 سخن رسول خدا (ص) که فرمود: «اگر دین در ثریا باشد، ایرانیان بدان دست یابند» و بخارى و مسلم آن را روایت کرده‏اند، دقیقترین تعبیرى است که مسافرتهاى پر خطر ایرانیان را براى ما به تصویر مى‏کشد. ایرانیان در پى آن بودند که دریابند در اسلام، حق کدام است؟ حقى که مسلمانان درباره آن به هفتاد و چند فرقه تقسیم شده‏اند و صدها مانع، آنان را از رسیدن به آن باز مى‏داشت.

اون آخری که نوشتید یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟